Відповідно до плану роботи відділу освіти райдержадміністрації 18 лютого 2016 року на базі Володарськ-Волинського центру розвитку дитини «Веселка» (завідувач Федорович Т.П.) пройшов районний семінар музичних керівників, вихователів, учителів-логопедів дошкільних начальних закладів району з теми: «Музична логоритміка як засіб корекції мовленнєвих порушень у дошкільників».
Польова М.О., методист рай методкабінету, ознайомила присутніх з планом роботи семінару та надала інформацію щодо використання музичної логоритміки як однієї з форм своєрідної терапії на основі використання зв’язку музики, слова й руху в комплексі в комплексі методів навчання. Це є стійким засобом впливу, що сприяє легкому навчанню, соціалізації, а також виправленню мовленнєвих порушень у дітей.
Залізко Т.В., музичний керівник Володарськ-Волинського ЦРД «Веселка», ознайомила присутніх з теоретичними основами музичної логоритміки, її завданнями та поетапністю використання на заняттях з музичного виховання.
Під час проведення практичної частини педагоги переглянули музичне заняття для дітей середнього дошкільного віку з елементами логоритміки «В гості до бабусі», яке провели музичний керівник І.В.Сачук та вихователь Чирко Т.В. Педагоги презентували використання народного дитячого музичного фольклору та словесної творчості в музичній діяльності дошкільників. Супроводжуючи дії словами пісень, навчали вихованців вслуховуватися у звуки мовлення, сприймати та відтворювати окремі звукосполучення, ритм музики.
Учасниками семінару проведено педагогічний аналіз результатів показу практичної роботи та обмін досвідом щодо використання музичної логоритміки для розвитку музичного слуху, співочого голосу, почуття ритму та мовної моторики.
Цвіра Н.Г., учитель-логопед Володарськ-Волинського ЦРД «Веселка», звернула увагу присутніх на те, що український пісенний фольклор виконує компенсаційну функцію: голосовий апарат у дошкільнят ще не сформований, а дитячий народний репертуар сприяє координуванню слуху й голосу, розвитку мовного дихання.
Польова М.О. підсумувала роботу семінару та відмітила: особливість музичної логоритміки полягає в тому, що в процесі освітньої роботи з дітьми педагогічна діяльність набуває максимальної суб’єкт-суб’єктної спрямованості. Вона реалізується у ставленні педагога до дитини як рівноправного учасника музичної діяльності, а діти залучені до освітнього процесу разом із вихователями та музичними керівниками беруть активну участь у всіх етапах створення і реалізації даної методики. Для забезпечення результативності даної роботи методист райметодкабінету рекомендувала педагогам під час проведення освітньо-виховної роботи з дітьми:
- формувати у дітей позитивне емоційне ставлення до запропонованої теми заняття;
- використовувати театралізовані елементи на заняттях, що спонукають до самопізнання та саморозвитку;
- створювати творчу ситуацію на кожному етапі спілкування з музичним зразком.
|